Publicystyka

Korzyści – nie cechy

kreatywwniMłody przedsiębiorca, dysponujący niewielkim budżetem często staje przed wyzwaniem samodzielnego wykreowania reklamy własnego produktu. Do takich właśnie osób adresujemy kilka poniższych rad.

Pamiętaj jakikolwiek tekst reklamowy będziesz pisał zawsze pisz o korzyściach wynikających z cech produktu. Same cechy nic nie znaczą. Poprzyj je korzyściami płynącymi z tych cech.

Jeżeli w swoim tekście zaprezentujesz tylko cechy produktu:

  • silnik o mocy 2,5 konia mechanicznego
  • dźwignie automatycznego wyłączenia,

Tak naprawdę nie zrobisz nic aby zwiększyć skuteczność oferty.

Ale kiedy napiszesz:

  • silnik o mocy 2,5 konia mechanicznego, dzięki któremu nawet najwyższa i najgęstsza trawa zostanie zmielona i równo przycięta.
  • dźwignia automatycznego wyłączenia dzięki której w razie najechania na kamień lub inny niebezpieczny przedmiot natychmiast możesz wyłączyć kosiarkę tak aby niebezpieczny przedmiot nie uszkodził ostrza.

To, że samochód ma ABS nic nie znaczy. Ale to, że samochód ma system ABS dzięki któremu droga hamowania może się zmniejszyć nawet o 20% ratując Ci życie.
Pamiętaj pisz o korzyściach płynących z cech produktu, nigdy o samych cechach.

Najbardziej Pożądana Akcja

Możesz napisać ofertę, która będzie zwalać z nóg pod względem treści. Możesz użyć najskuteczniejszych w historii copywritingu modeli nagłówków i referencji klientów. Możesz sprawić, aby tekst wyglądał idealnie pod względem wizualnym. Ale jeżeli nie będziesz w swoim tekście reklamowym stosował zasady NPA, nic Ci nie dadzą te wszystkie zabiegi.

Jednym z najczęściej z popełnianych błędów przy pisaniu tekstów reklamowych jest brak polecenia wykonania NPA (Najbardziej Pożądanej Akcji). To dzięki niej klient robi to czego od niego chcesz.

Niektórzy twórcy tekstów reklamowych. Narobią klientowi smaku a następnie nie poproszą o wykonanie NPA i wszystko przepada bo nie podali informacji co teraz zrobić.

Ustal NPA Twojego tekstu już przed rozpoczęciem pracy nad nim. Zawsze bądź konkretny pisz:

  • zapisz się na newsletter,
  • wejdź na www.MojaFirma.pl i zobacz najnowszą ofertę,
  • zadzwoń pod bezpłatną infolinie 0-800-123-456, aby porozmawiać o interesującej Cię ofercie,
  • zamów darmowy katalog, wysyłając mail na firma@adres.pl

Tekst powinien nakłaniać do wykonania jednej najbardziej pożądanej przez Ciebie akcji. Tylko jednej Jeżeli zaczniesz odbiegać od głównego celu swojego tekstu zdezorientujesz klienta. Nie będzie wiedział co ma robić po przeczytaniu Twojego tekstu i stracisz klienta.

Dodatkowo pamiętaj aby zaznaczyć, że klient ma wykonać NPA teraz, natychmiast. Jeżeli odłoży to później to prawdopodobnie stracisz go. Każdy z nas wie jak kończy się przekładanie czegoś na później.